Viesti visuaalisesti!

Ideoita ja inspiraatiota markkinointiin

ja viestintään

Tässä webinaarissa pohdittiin visuaalisen viestinnän kysymyksiä. Webinaarimme tarjosi tuoreita näkökulmia ja käytännön vinkkejä siitä, miten visuaalista ajattelua ja teknologiaa voi hyödyntää monipuolisesti viestinnässä ja markkinoinnissa. Webinaari järjestettiin 27.11.

Puheenvuoroissa mietittiin mm.,

  • miten visuaalinen ajattelu voi olla voimakas työkalu viestinnän vaikuttavuuden lisäämisessä
  • miten markkinointi voi rakentaa yhteiskunnallisesti vastuullista ja puhuttelevampaa viestiä
  • miten organisoitu ja älykäs kuvienhallinta helpottaa päivittäistä työtä

 

Katso tallenne:

Webinaarin sisältö ja puhujat:

02.05 Janne Seppänen: Miksi visuaalinen ajattelu on tärkeä voimavara?

Luova visuaalinen ajattelu on mahtava resurssi kaikille viestijöille, ei ainoastaan graafisen alan ammattilaisille. Sen kehittäminen ei vaadi monimutkaisten graafisten ohjelmistojen hallintaa tai edes piirustustaitoa. Halu vapautua visuaalisista jumeista eli totunnaisista katsomisen tavoista riittää. Monet todella vahvat viestinnälliset ratkaisut ovat syntyneet, kun visuaalista maailmaa on katsottu rohkeasti uusin tavoin, väännelty ja käännelty sitä yllättäviin asentoihin.

Janne Seppänen on professori ja viestintäyrittäjä (polemis.fi).

 

0.24.34 Timo Hämäläinen: Uusi ratkaisu kuvien säilyttämiseen... ja varsinkin löytämiseen

Visuaalisen materiaalin käytössä isoin haaste on monesti oikean valokuvan tai graafisen elementin löytäminen. Mihin kansioon sen laitoinkaan ja mikä oli tiedostonimi? Ratkaisu löytyy teknologiasta ja tietenkin toimivista, koko organisaation läpäisevistä työtavoista. STT:n uusi DAM-ratkaisu STT Kuvapankki auttaa järjestämään tiedot siten, että löytäminen onnistuu helposti tekoälyn ja älykkään tägäyksen avulla. DAM-järjestelmämme nopeuttaa käytännön työtä visuaalisen materiaalin kanssa.

Timo Hämäläinen toimii STT:ssä avainasiakaspäällikkönä

 

0.35.11. Mikko Hakkarainen: Kolme väitettä nykymarkkinoinnin yhteiskunnallistumisesta

Elämme yhteiskunnallisesti valveutuneinta aikaa vuosikymmeniin, ja tämä näkyy jo meidän markkinointiviestinnän ammattilaisten arjessa monella tapaa. Miten puhua vastuullisuudesta kiinnostavasti? Miten elää todeksi monimuotoisuutta ilman, että se tuntuu brändille päälleliimatulta? Miten välttää viher-, valko-, sinivalko- tai minkä tahansa muun väristä pesua? Miten kertoa yrityksen tai järjestön positiivisesta vaikutuksesta maailmaan niin, että se ihan oikeasti kiinnostaa kuulijoitaan?

Mikko Hakkarainen toimii United Imaginationsilla vastaavana luovana johtajana