Tule mukaan STT Kuvapalveluiden maksuttomaan webinaariin
keskiviikkona 27.11.2024 klo 9–10
Tunnin aikana pääset inspiroitumaan ja syventämään osaamistasi visuaalisessa viestinnässä. Webinaarimme tarjoaa tuoreita näkökulmia ja käytännön vinkkejä siitä, miten visuaalista ajattelua ja teknologiaa voi hyödyntää monipuolisesti viestinnässä ja markkinoinnissa.
Huippupuhujien puheenvuoroissa mietitään mm.,
Webinaarissa syvennymme käytännön kokemuksiin, trendeihin ja innovaatioihin, jotka auttavat tekemään viestinnästä tehokasta ja tarkoituksenmukaista nykypäivän muuttuvassa ympäristössä.
Webinaari on maksuton, ja ilmoittautuneet saavat tallenteen katsottavaksi jälkikäteen.
9.00 Janne Seppänen: Miksi visuaalinen ajattelu on tärkeä voimavara?
Luova visuaalinen ajattelu on mahtava resurssi kaikille viestijöille, ei ainoastaan graafisen alan ammattilaisille. Sen kehittäminen ei vaadi monimutkaisten graafisten ohjelmistojen hallintaa tai edes piirustustaitoa. Halu vapautua visuaalisista jumeista eli totunnaisista katsomisen tavoista riittää. Monet todella vahvat viestinnälliset ratkaisut ovat syntyneet, kun visuaalista maailmaa on katsottu rohkeasti uusin tavoin, väännelty ja käännelty sitä yllättäviin asentoihin.
9.25 Timo Hämäläinen: Uusi ratkaisu kuvien säilyttämiseen... ja varsinkin löytämiseen
Visuaalisen materiaalin käytössä isoin haaste on monesti oikean valokuvan tai graafisen elementin löytäminen. Mihin kansioon sen laitoinkaan ja mikä oli tiedostonimi? Ratkaisu löytyy teknologiasta ja tietenkin toimivista, koko organisaation läpäisevistä työtavoista. STT:n uusi DAM-ratkaisu STT Kuvapankki auttaa järjestämään tiedot siten, että löytäminen onnistuu helposti tekoälyn ja älykkään tägäyksen avulla. Osoitan miten DAM-järjestelmämme nopeuttaa käytännön työtä visuaalisen materiaalin kanssa.
9.35 Mikko Hakkarainen: Kolme väitettä nykymarkkinoinnin yhteiskunnallistumisesta
Elämme yhteiskunnallisesti valveutuneinta aikaa vuosikymmeniin, ja tämä näkyy jo meidän markkinointiviestinnän ammattilaisten arjessa monella tapaa. Miten puhua vastuullisuudesta kiinnostavasti? Miten elää todeksi monimuotoisuutta ilman, että se tuntuu brändille päälleliimatulta? Miten välttää viher-, valko-, sinivalko- tai minkä tahansa muun väristä pesua? Miten kertoa yrityksen tai järjestön positiivisesta vaikutuksesta maailmaan niin, että se ihan oikeasti kiinnostaa kuulijoitaan? Esityksessä luvassa viitekehyksiä ajattelun tueksi konkreettisia esimerkkejä unohtamatta
(Kuva: Vesa-Matti Väärä)
Janne Seppänen on professori ja viestintäyrittäjä (polemis.fi). Hän on maamme eturivin visuaalisuuden ja mediayhteiskunnan asiantuntijoita. Hän on myös kokenut journalisti, journalistikouluttaja ja visuaalisen viestinnän valmentaja. Seppäsen tuorein tietokirja on yhdessä professori Esa Väliverrosen kanssa kirjoitettu Mediayhteiskunta – Viestintä ja valta huomiotaloudessa (Vastapaino 2024).
Takaisin puheenvuoron kuvaukseen
-
(Kuva: Lehtikuva / Roni Rekomaa)
Timo Hämäläinen toimii STT:ssä avainasiakaspäällikkönä pääosin Kuvapankin asiakkaiden kanssa. Timolla on pitkä kokemus niin myynnin, markkinoinnin kuin viestinnän saralta ja hän on ollut auttamassa tuhansia yrityksiä liiketoiminnan kehityksessä. SaaS-liiketoiminnassa vierähti yli 10 vuotta ja ura Sanoma-konsernissa alkoi Lehtikuva-yhtiön taloushallinto-osastolla jo vuonna 1998.
Takaisin puheenvuoron kuvaukseen
-
Mikko Hakkarainen (KTM) on luova johtaja ja markkinointiviestinnän ammattilainen, jolla on 15 vuoden kokemus mm. Googlen, N2:n ja Milttonin kaltaisista yrityksistä. Nykyään Mikko toimii United Imaginationsilla vastaavana luovana johtajana, jossa hän auttaa asiakkaitaan löytämään markkinointiin ja viestintään mahdollisimman luovia, kiinnostavia ja ajankohtaisia ratkaisuja. Mikon erityisosaamista on löytää yhteiskunnallisen relevanssin, kaupallisten tavoitteiden ja kohderyhmien kiinnostuksen risteyskohta brändin tai organisaation tunnistamasta haasteesta.
Takaisin puheenvuoron kuvaukseen
STT Viestintäpalvelut on osa STT-konsernia. www.stt.fi