Miten sosiaalisessa mediassa tehtävä viestintä ja mediaviestintä kytkeytyvät yhteen?

Voiko some-viestinnällä saada ansaittua medianäkyvyyttä ja miten?

Entä kuinka sosiaalisen median kuunteludataa voi hyödyntää mediaviestinnässä?

Kuinka rakentaa tarkkaan rajattu somekampanja?

Tällaisia aiheita käsiteltiin STT Viestintäpalveluiden ja Retriever Suomen seminaarissa 17.1.2023. Paikan päällä seminaarissa Sanomatalossa oli lähes 100 viestinnän ammattilaista.

Katso tallenne tästä:

Sisältö:

2:20 Maunu Anhavan esitys – Sosiaalisen median ja mediaviestinnän yhteispeli

- Maunu Anhava on Retrieverin myyntijohtaja, ja hän kertoo esityksessään tärkeimmistä somekanavista ansaitun medianäkyvyyden saamisen kannalta sekä viestinnän mittaamisesta.

33:00 Janne Laukkasen esitys – Vaikuttajien tavoittaminen aktiivisella sometyöllä - case Akavan puheenjohtajakampanja

- Janne Laukkanen toimii Juristiliiton viestintäjohtajana, mutta hän oli myös vetämässä Maria Löfgrenin voitokasta kampanjaa Akavan puheenjohtajaksi. Esityksessään hän kertoo, miten some oli avainroolissa kampanjassa.

1:04:50 Mimma Lehtovaara haastattelussa – Miten uutistoimitus seuloo uutisia ja asiantuntijoita somesta? Olli Vesala haastattelee.

- Mimma Lehtovaara toimii STT:n uutispäällikkönä, ja seminaarissa hän jakoi kokemuksiaan uutistyöstä: mikä kiinnittää toimittajien huomion somessa, onko tiedote korvattavissa somepäivityksellä, milloin tiedote kannattaa jaella ja niin edelleen.

1:27:30 Yleisökysymyksiä ja tilaisuuden päätös


Jos haluat kehittää mediaviestintääsi, suosittelemme tutustumaan STT Info -tiedotejakelun ominaisuuksiin sekä STT Luotsi -palveluun, jolla voi skannata mediamaiseman tilaa.

Retrieverin mediaseuranta-kokonaisuuteen pääset tutustumaan täällä.